Punane värv tähistab, et tean ja kui mitte siis ei tea. Tegime ka testi.
Õppe nimekiri, Testi tulemus:
1) vormindab arvutiga lühemaid ja pikemaid tekste (nt kuulutusi, plakateid, referaate),
järgides tekstitöötluse põhireegleid (suur ja väike algustäht; kirjavahemärgid,
reavahetused ja tühikud; poolpaks, kald- ja allajoonitud kiri; üla- ja alaindeks; sõna-, rea-,
lõiguvahe; teksti joondamine; laadid ja dokumendimallid; loetelud; värvid, joonised,
pildid, diagrammid, tabelid);
2) leiab internetist ja kopeerib tekstifaili või esitlusse erinevas formaadis algmaterjali (tekst,
pilt, tabel, diagramm) ning töötleb neid vajaduse korral, pidades kinni intellektuaalomandi
kaitse headest tavadest;
3) viitab ja taaskasutab internetist ning muudest teabeallikatest leitud algmaterjali
korrektselt, hoidudes plagiaadist;
4) mõistab internetist leitud info kriitilise hindamise vajalikkust, hindab teabeallikate
objektiivsust ning leiab vajaduse korral sama teema kohta alternatiivset vaatenurka
esindavaid allikaid;
5) kasutab vilunult operatsioonisüsteemi graafilist kasutajaliidest (muudab akende suurust,
töötab mitmes aknas, muudab vaateid, sordib faile, otsib vajalikku);
6) salvestab tehtud tööd ettenähtud kohta, leiab ja avab salvestatud faili uuesti, salvestab
selle teise nime all, kopeerib faile ühest kohast teise ning võrdleb faili suurust vaba
ruumiga andmekandjal;
7) koostab teksti, diagramme, pilte, audiot, videot ja tabeleid sisaldava esitluse etteantud
teemal;
8) kujundab esitluse loetavalt ja esteetiliselt, lähtudes muu hulgas järgmistest
kriteeriumidest: optimaalne info hulk slaidil, märksõnad sidusa teksti asemel, allikatele
viitamine, kujunduse säästlikkus;
9) koostab etteantud andmestiku põhjal andmetabeli, sagedustabelid ja sobivat tüüpi
diagrammid (tulp-, sektor- või joondiagrammi);
10) vormindab korrektselt referaadi järgmised osad: tiitelleht, automaatselt genereeritud
sisukord, sissejuhatus, peatükid, alampeatükid, joonised, tabelid, päis, jalus, kokkuvõte,
kasutatud kirjandus ja lisad;
11) salvestab valmis referaadi eri formaatides (doc, odt, pdf), pakib faili kokku, saadab selle
e-posti teel manusena õpetajale, laeb veebikeskkonda ja prindib selle paberile;
12) selgitab arvuti väärast kasutamisest tekkida võivaid ohte oma tervisele (sõltuvus, liigeseja
rühivead, silmade kaitse) ning oskab oma igapäevatöös arvutiga neid ohte vältida,
valides õige istumisasendi, jälgides arvuti kasutamise kestust, tehes võimlemisharjutusi
silmadele ja randmetele jne;
13) kaitseb enda virtuaalset identiteeti väärkasutuse eest, valides igale keskkonnale uue
tugeva parooli ning vahetades paroole sageli, ega avalda sensitiivset infot enda kohta avalikus
internetis;
14) kannab arvutisse fotosid, videoid ja helisalvestisi;
15) ühendab turvaliselt arvuti külge erinevaid lisaseadmeid (mälupulk, hiir, printer, väline
kõvaketas).
16) leiab internetist teda huvitavaid kogukondi ja liitub nendega; vajaduse korral algatab ise
uue virtuaalse kogukonna ning loob sellele veebipõhise koostöökeskkonna;
17) kasutab etteantud või enda valitud veebipõhist keskkonda sihipäraselt ja turvaliselt; liitub
keskkonnaga, valib turvalise salasõna, loob kasutajaprofiili ning lisab materjale;
18) loob uut veebisisu ja taaskasutab enda või teiste loodud veebisisu (tekstid, pildid, audio,
andmed), lähtudes intellektuaalomandi kaitse headest tavadest ja autori seatud litsentsi
tingimustest;
20) kasutab kooli, kohaliku omavalitsuse ja riigi pakutavaid infosüsteeme ning noorte
eteenuseid;
21) võrdleb kaht etteantud veebipõhist teabeallikat sobivuse, objektiivsuse/kallutatuse ja
ajakohasuse aspektist;
22) rakendab eelmise kooliastme informaatikakursuses õpitut arendusprojekti tehes;
23) kasutab turvaliselt ja eetiliselt virtuaalset identiteeti: kaitseb enda identiteeti, on
ettevaatlik võõrastega virtuaalselt suheldes (libaidentiteet), hoidub kasutamast teiste inimeste
identiteeti.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar